Mariendistel während oder nach Orals?

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    • Mariendistel während oder nach Orals?

      Habe in Erinnerung, man soll Mariendistel während Orals nicht einnehmen, sondern danach, weil sonst der Wirkungsgrad der Orals nicht mehr so gut sein soll?

      Kann das mal bitte jemand belegen?

      Wo liegt das Problem Mariendistel während Orals zu nehmen?
      Verneigt euch vor seiner Eminenz Lord Acardiac - Saviour of Nougatville!
    • "Myth: You should take Milk Thistle on a cycle that includes orals.

      While it will help protect your liver, the active component in Milk Thistle effectively reduces nuclear androgen receptor levels and down-regulates several androgen-regulated genes primarily by inhibiting the transactivation activity of the AR, and can also inhibit nuclear localisation of the androgen receptor. Milk Thistle will also have an inhibitory effect on the insulin-like growth factor receptor-mediated signaling pathway. All in all, there seems to be a reasonable expectation that this stuff is anti-anabolic. It's a real loser to include during a cycle. A much better alternative is Prunella Vulgaris, which has been shown to protect liver cells and activate the Aryl hydrocarbon receptor, thereby allowing it to work as an anti-oestrogen as well. As long as you're going to take oral steroids, you may as well take a liver protector that isn't going to hinder your gains."
      youtu.be/Fj47fuKDV9Y

      Philipper 4.13

      When you push yourself to and past your previous preconceived limits on a daily basis, you learn something about your mind and soul that few in our modern time understand.
    • Kommt leider nicht in Frage orals zu injekten, müsste ich nämlich dann 3x täglich ins Muskelgewebe reinhauen.

      Laufe dann in Nullkommanix als einziges Vernarbtes Ding rum, wo keine Nadel mehr rein will.

      Hab noch was interessantes gelesen:


      Milk thistle is a joke anyway, but this stuff treats what steroids do to the liver, (oral steroid induced cholestasis): TUDCA (Tauroursodeoxycholic acid).

      Super long read but it is totally worth it.

      forums.steroid.com/showthread.…L-TOXICITY!!#.UFyVSUI7vTo

      Snip:

      As a matter of fact, using a liver support supplement such as TUDCA may even INCREASE the oral absorption and bioavailability of the steroid because it prevents cholestasis of the liver. You have to understand what happens in the liver when you use C17 alkylated orals. Cholestasis is defined as an impairment of bile flow in the liver. I don't know if you remember your highschool biology class, but bile is an extremely important component of the liver and of our body, because bile serves dual purposes:
      1. In a way, it acts as a waste removal sewage fluid for the liver. All of the byproducts (not all necessarily bad, but stuff that your liver needs to remove on a regular basis or else it will harm the liver from an unhealthy buildup) that your liver creates from all the work it does in metabolizing a bazillion billion different things every day, gets collected as bile. In turn, bile salts really 'clean' the liver out.
      2. Bile and the bile salts within it are very important to our digestion, especially of fats. It's stored in the gall bladder and then pumped into your duodenum (upper section of your small intestine) when you eat food to aid in digestion, as it assists in the breakdown of fats and such.
      Now, in a nutshell, what happens when your liver gets 'damaged' from oral steroids is: (and i'm not going to get into the specific chemistry of it for ease of explanation to the layman) the liver is overloaded from processing the C17 alkylation on the anabolic steroid you are ingesting. What happens as a result is that it causes a slow down of bile flow in the liver, because the liver is getting so overloaded with the processes it is trying to undergo. The impairment of bile flow in the liver is known as cholestasis, and is a direct result of C17 alkylated steroid use . When bile flow is slowed down too much (or has outright STOPPED), the bile salts, which are very toxic to the liver cells, will start to damage those liver cells. The key idea here is BILE FLOW, and you'll see this repeated a lot in this post! The liver needs to keep churning bile through itself in all of its cells in order to clean out the metabolites resulting from all of the biochemical processes it's doing every second!
      Verneigt euch vor seiner Eminenz Lord Acardiac - Saviour of Nougatville!
    • Wenn eine Cholestase eingetreten ist,wird man ziemlich schnell ziemlich gelb.
      Was der Autor da schreibt klingt sehr nach Broscience,IMHO.

      de.m.wikipedia.org/wiki/Cholestase
      youtu.be/Fj47fuKDV9Y

      Philipper 4.13

      When you push yourself to and past your previous preconceived limits on a daily basis, you learn something about your mind and soul that few in our modern time understand.
    • Comerford schrieb:

      "Myth: You should take Milk Thistle on a cycle that includes orals.

      While it will help protect your liver, the active component in Milk Thistle effectively reduces nuclear androgen receptor levels and down-regulates several androgen-regulated genes primarily by inhibiting the transactivation activity of the AR, and can also inhibit nuclear localisation of the androgen receptor. Milk Thistle will also have an inhibitory effect on the insulin-like growth factor receptor-mediated signaling pathway. All in all, there seems to be a reasonable expectation that this stuff is anti-anabolic. It's a real loser to include during a cycle. A much better alternative is Prunella Vulgaris, which has been shown to protect liver cells and activate the Aryl hydrocarbon receptor, thereby allowing it to work as an anti-oestrogen as well. As long as you're going to take oral steroids, you may as well take a liver protector that isn't going to hinder your gains."
      Auch sehr interessant.. wusste ich nicht.
      Verneigt euch vor seiner Eminenz Lord Acardiac - Saviour of Nougatville!
    • Der deutsche Freiname ist Lipostabil von Nattermann
      Es enthält Phospholipide aus Sojabohnen.
      Wirkstoff ist Phosphatidylcholine
      Das ist synonym für Lecithin und Bestandteil von z.B. Eigelb.
      Warum dann nicht das deutlich preiswertere Lecithingranulat kaufen?
      youtu.be/Fj47fuKDV9Y

      Philipper 4.13

      When you push yourself to and past your previous preconceived limits on a daily basis, you learn something about your mind and soul that few in our modern time understand.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Comerford ()

    • hey Comerford.
      Kann ich dir leider nicht sagen. Aber hört sich so schlüssig an. Müsste man mal, in der Apotheke fragen.
      Ich hab mir das nur gemerkt, von Dat, aus irgendeiner Diskussion.

      Von Tudca halte ich während der Einnahme nichts, da es lt. einer Studie auf Professional Muscle, während des Alkohol Trinkens und gleichzeitiger Einnahme von TUDCA, die Leberschädigung sehr stark erhöht. Ob das auf Roids übertragbar ist, weiß ich allerdings nicht.
    • DagoDuck schrieb:

      Kommt leider nicht in Frage orals zu injekten, müsste ich nämlich dann 3x täglich ins Muskelgewebe reinhauen.

      Laufe dann in Nullkommanix als einziges Vernarbtes Ding rum, wo keine Nadel mehr rein will.

      Hab noch was interessantes gelesen:


      Milk thistle is a joke anyway, but this stuff treats what steroids do to the liver, (oral steroid induced cholestasis): TUDCA (Tauroursodeoxycholic acid).

      Super long read but it is totally worth it.

      forums.steroid.com/showthread.…L-TOXICITY!!#.UFyVSUI7vTo

      Snip:

      As a matter of fact, using a liver support supplement such as TUDCA may even INCREASE the oral absorption and bioavailability of the steroid because it prevents cholestasis of the liver. You have to understand what happens in the liver when you use C17 alkylated orals. Cholestasis is defined as an impairment of bile flow in the liver. I don't know if you remember your highschool biology class, but bile is an extremely important component of the liver and of our body, because bile serves dual purposes:
      1. In a way, it acts as a waste removal sewage fluid for the liver. All of the byproducts (not all necessarily bad, but stuff that your liver needs to remove on a regular basis or else it will harm the liver from an unhealthy buildup) that your liver creates from all the work it does in metabolizing a bazillion billion different things every day, gets collected as bile. In turn, bile salts really 'clean' the liver out.
      2. Bile and the bile salts within it are very important to our digestion, especially of fats. It's stored in the gall bladder and then pumped into your duodenum (upper section of your small intestine) when you eat food to aid in digestion, as it assists in the breakdown of fats and such.
      Now, in a nutshell, what happens when your liver gets 'damaged' from oral steroids is: (and i'm not going to get into the specific chemistry of it for ease of explanation to the layman) the liver is overloaded from processing the C17 alkylation on the anabolic steroid you are ingesting. What happens as a result is that it causes a slow down of bile flow in the liver, because the liver is getting so overloaded with the processes it is trying to undergo. The impairment of bile flow in the liver is known as cholestasis, and is a direct result of C17 alkylated steroid use . When bile flow is slowed down too much (or has outright STOPPED), the bile salts, which are very toxic to the liver cells, will start to damage those liver cells. The key idea here is BILE FLOW, and you'll see this repeated a lot in this post! The liver needs to keep churning bile through itself in all of its cells in order to clean out the metabolites resulting from all of the biochemical processes it's doing every second!

      Dianabol inject in Öl zb hat eine halbwertzeit von ca 24 Stunden. Einmal täglich wäre da ausreichend.
    • Genmutant schrieb:

      woher hat du das denn???
      Aus reichlichen Erfahrungsberichten. Es wird zumindest empfohlen ed bis sogar e2d zu injezieren. Was sich mit meiner Erfahrung deckt.
      Durch das Trägeröl wird der Stoff langsamer abgebaut als zb in Wasser gelöst, da wären mehrere Injektionen am tag wohl angebracht, aber wohl auch daher kaum angeboten.
    • in Wasser wird es nicht angeboten, weil man es in nicht keimfrei behalten kann. Geht nur in 1ml Ampullen. Warum BA da nicht hilft, kann ich dir nicht erklären.

      Sorry, aber das mit der derartigen Verlängerungder Hwz ist absoluter Quatsch. Und mit e2d ist das dann die dicke Soße.
      Eine Verlängerung tritt zwar durch den Carrier ein, aber eben verschieden und nur minimal. 2ed sollten Pflicht sein. 3ed das Optimum. Überleg doch mal, wie kurz die die normale Hwz ist.
    • 3 x täglich ist bullshit! Tut euch das bitte nicht an weil ihr das irgendwo im Internet gelesen habt.

      Die normale hwz liegt meine ich bei 4-6 Stunden. Wie du das auf in Öl gelöstes inject dbol zurück führst musst da dann doch mal erläutern.
      Das injeziere Öl im Muskel wird wesentlich langsamer abgebaut und den stoff verwerten als oral zugeführtes Methandienone.

      Hast du den praktische Erfahrungen mit danabol inject bzw 1 x tägliche Injektionen versucht? Das reicht vollkommen aus!
    • nee, ich hab mit Stoff ja nichts zu tun.

      Du darfst jetzt nicht denken, das das Öl erst abgebaut werden muss, bevor das wirkt. Oder während dessen.
      Es kommt nur auf die Diffusion des Dianabols in das Blutgefäßsystem (bzw. in das Lymphgefäßsystem) an. Im Grunde heißt das nur, das das Dianabol resorbiert werden muss.

      Zusätzlich ist die Injektionsstelle und Menge wichtig.

      Dann sollte man noch bedenken, was überhaupt ne Hwz ist.

      Und welches Ziel man hat. Mir geht's hier um nen einigermaßen gleichmäßigen Spiegel. Ich vergleiche das jetzt mal mit Testo Propi. 1,4g e7d wird auch spürbar wirken. Aber wir sind uns doch einig, das das nicht optimal ist.

      Des weiteren muss man bedenken, das die längere Anlaufzeit, nicht in die "Depotzeit" eingerechnet werden darf. Ich glaube, das ist der häufigste Gedankenfehler. Denn die kommt nur einmal zu stande. Danach injieziert man ja so. Das die Anlaufzeit, in den Rest der Hwz der vorherigen Injektion fällt. Beide Wirkspiegel wechseln sich ab.

      Es ist ja alles Ot und gebe noch viel mehr dazu zu sagen. Aber ja, ich bin mir sehr sicher, das sich der Injektionsintervall nicht derartig verlängert. Man bedenke, die Hwz würde sich verfünf bis versechsfachen. Dann würde sowas wie Testo\Tren Base gar nicht in der Art funktionieren. Also ich bleibe dabei, Optimal 3x am Tag. 2x wäre dann so nen Mittelding, aus Wirkungsverlauf und Komfort. 1x täglich, halte ich auf Nws und Spiegelschwankungen bezogen, für bedenklich. e2d ist, in meinen Augen einfach Schwachsinn.

      Ich hab jetzt mal vieles raus gelassen, gerade auch Lösemittel im Carrier etc. Wer sich beispielsweise mal das Dianabol Inject 100 von PHC anguckt und dessen Viskosität, der weiß, was ich meine ;)


      Aber ok, ich lasse mich gerne eines besseren belehren. Es geht mir nicht darum recht zu haben, sondern das wahrscheinlich richtigste zu kennen. Es sind nämlich derartig viele Variablen enthalten, das man es nie 100% sagen kann. Aber da geht's natürlich nur um Feinheiten.



      Wer etwas deratiges zum Boosten nehmen will, sollte in den Oberschenkeln injizieren, nen Pumpsupp nehmen und vorher 10-15min Cardio machen ;)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Genmutant ()