Betain HCL, Dosierung???

• ANZEIGE
    • So, da ja alle so fleißig geantwortet haben, frage ich mal weiter. Ich hab das Zeug als HCL. Jetzt ist mir geraten worden, es in Shake, Quark etc. zu machen, um den Magen zu schonen. Schmeckt auch Kacke. Jetzt hab ich die Frage, wo wird das aufgenommen? Wäre es nicht besser, es in Kapseln abzufüllen und es vor dem Essen zu nehmen? Damit es in den Darm gelangt, bevor das Essen dran istoder soll das gerade nicht? Wahrscheinlich sowieso Blödsinn, da bräuchte man magensaftresistente Kapseln. Glaube die kriegt man so gar nicht. Normale Kapseln dann ja wohl besser zum Essen und einfach nur gegen den beschissenen Geschmack...
    • das ist nicht kompliziert sondern Recherche. wenn du vor hast, etwas über sehr lange Zeit zu nehmen, sollte man ALLE Eventualitäten genauestens abklären.
      ich hab da einmal nicht genau aufgepasst und da hatte ich den Salat. macht nämlich häufig nen riesen Unterschied!!!
    • Directions For Use of Betaine HCL
      When using Betaine HCL with Pepsin for the first few times, please be sure to follow the directions carefully. Always take Betaine HCL at the start of the meal! If taken without food, stomach burning may result.

1. At the very start of the meal, take one capsule of Betaine HCL. Monitor how your stomach feels during and after eating. Should any burning or heaviness occur, or if burning has been present previously (before taking the supplement) and is now worsened with the use of the Betaine HCL, do not continue using this supplement!!! This is an indication that your stomach is overproducing acid, or that your stomach lining may be damaged. In such cases, please consider the use of Alkabase, Gastric Complex-HP and/or Mastica, to normalize excess acid production and heal the stomach lining.

2. If the first dose of Betaine HCL produced no noticeable stomach discomfort, try taking two capsules at the start of your next meal, again monitor for burning and or heaviness during and after eating. If taking two capsules produces some discomfort, but one capsule does not, restrict yourself to one capsule at the start of each meal. If the two capsule dose produced no discomfort, try three capsules at the start of your next meal.

3. If all goes well when taking three capsules at the start of each meal, stay with that dosage, most individuals will not require increasing the dosage to four capsules. Regular use of supplemental hydrochloric acid will in most cases "re-train" the stomach to produce higher concentrations of acid on its own. This process may take anywhere from several weeks to several months, depending on the individual. The most significant indication that acid production is improving is that Betaine HCL supplementation can no longer be comfortably tolerated.

Also:

1. Vor jeder Mahlzeit
      2. Beobachten und bei Verträglichkeit Dosierung nach und nach auf Höchstdosis erhöhen.

Vióla
      Verneigt euch vor seiner Eminenz Lord Acardiac - Saviour of Nougatville!
    • Jop, hab mir auch so eine Kapselmaschine vor paar Jährchen geholt für BCAAs, Arginin etc. was einfach nur widerlich schmeckt.

Hab das Ding in der Größe 00 ebay.de/itm/Kapselbefuller-The…&var=&hash=item3a88e9cfe7

Da passen je nach Dichte 600-1200mg rein

Erfüllt seinen Zweck
      Verneigt euch vor seiner Eminenz Lord Acardiac - Saviour of Nougatville!